Inovator ili plagijator?

Ako ste do sada pratili moj blog i blogove mojih kolega onda ste itekako uložili u sebe. Naravno, što više i disciplinovanije primenjujete naučeno to će rezultati biti veći i postojaniji. Bez obzira na trenutnu poslovnu klimu u Srbiji vrednosti poput integriteta, znanja, etike nisu zastarele ili nepotrebne. Naprotiv, ako sebi želimo dobro onda treba baš na ovim vrednostima da insistiramo.

Nedavno sam bio na odmoru u jednom prelepom planinskom delu Srbije i sretao sam puno meštana različite dobi koji žive u okolnim selima. Začudio sam se kada sam video koliko je deci i mladima tamo stalo da znaju svaku reč neke nove pesme, da znaju šta se tačno dogodilo u nekoj emisiji na TV ili šta je neka “zvezda“ izjavila. Da li se to svet koji je dalek i naizgled nedostupan čini lepšim i boljim? Verovatno….

Isto se danas dešava i sa poslovnom Srbijom, mislimo da je sve što dolazi izdaleka bolje nego ono što mi znamo. Ja se ne slažem sa time. Imao sam priliku da pre par godina radim sa jednom kompanijom sa istoka koja je prihvatila zapadni način ponašanja i poslovanja. U najmanju ruku to je bilo groteskno jer niti su razumeli sisteme upravljanja do kraja niti su imali potreban kulturološki model da prihvate načela izvornog kapitalizma. Da su se držali najboljih praksi koje im ne nedostaju siguran sam da bi postigli veći uspeh.

A kakve sad sve ovo ima veze sa ulaganjem u sebe? Postoji nešto što u svakom vremenu vredi i cenjeno je – jedinstvenost. Sa jedne strane moderni svet prodaje skupo ideju o globalizaciji i o tome da smo svi manje više isti a sa druge strane isti taj svet pati od deficita jedinstvenosti. Pametne ekonomije ulažu u obrazovanje i stvaraju inovatore, one manje pametne stvaraju plagijatore.

A vi? Šta ste vi odlučili da budete, inovator ili plagijator? Ako ste se odlučili da budete inovator onda ulažite u sebe poštujući pravila za uspešan život i pratite moj blog i dalje jer vas tek očekuje obilje korisnih saveta (možete mi pisati šta vas interesuje). Ako ste odlučili da postanete plagijator opet ostanite uz moj blog, možda se predomislite 🙂

Оставите одговор

