Ma kome ti „#$%&/?!

Da, da,evo ga opet, reći ćete misleći da ću sada ja kao i mnogi drugi da vam pišem o slušanju, postavljanju pitanja, davanju povratnih informacija, delegiranju…..

E baš neću 🙂

Radeći jedan projekat sa privatnom agencijom koja se bavi pružanjem usluga bezbednosti imao sam prilike da vidim kako ti ljudi rade, žive, razmišljaju. Nisam mogao da odolim a da ne postavljam pitanja, probam neke svoje teze i verovatno sam izgledao kao dete u prodavnici slatkiša.

Moje glavno interesovanje je bilo – kako u situaciji koja je nabijena tenzijom, čovek koji ima određene zadatke zaštite ličnosti i imovine, koji nosi lično naoružanje i koji je visoko obučen ne podlegne svemu tome i kako kontroliše česte verbalne izazove u svom poslu? Odgovor je zaista veoma jednostavan.

Da li ste ikada gledali kako izgleda borba dva protivnika u karateu ili nekoj drugoj borilačkoj veštini. Glavna veština u kontakt sportu je zadati pravi udarac ali i umeti primiti udarac od veštog protivnika. Apsolutno je isto u komunikaciji. Mi težimo da ostvarimo neki cilj putem komunikacija ali takođe i naši sagovornici teže istome za sebe. Kako doći do što boljeg ishoda? Naučiti kako se prima udarac a da se ostane na nogama, to je pravi odgovor.

Kada komuniciramo onda je to interakcija, verbalna, neverbalna (ponekad fizička, prijatna ili ne 🙂 ). Ja sam nekoliko puta bio u situaciji da mi neko saopštava svoje ideje, potrebe, želje, kao da je to poslednje što ću čuti, kao da je u teškom konfliktu samnom. Nekada su takvi modeli komunikacije dolazili od strane mog šefa. Vremenom sam naučio da brojim do deset i da ne shvatam lično niti suviše ozbiljno takve modele komunikacije i poruke. Naučio sam, uslovno rečeno, da primim udarac a da ostanem na nogama. Kasnije sam ovu veštinu usavršavao pa sam ne samo ostajao na nogama već i nastavljao komunikaciju. Pitao bih često – Šta vi mislite? Šta predlažete? Kako mogu da pomognem? Kakva su vaša očekivanja?….. I to je bilo to! Moj sagovornik bi shvatio da se nisam paralisao od njegovog načina komunikacije (jer verovali ili ne, mnogi ljudi igraju igre u komunikaciji – pitajte Erika Berna) a neočekivano bi dobio i podršku kroz moju ponudu da mu pomognem u ostvarenju njegovih ideja.

Dakle, ublažite “teške ljude“ svojom blagom reakcijom na njihov komunikativni uragan a onda se ponudite da pomognete i da zajedno potražite rešenje, to je pravi recept za dobru komunikaciju.

Do dubljih, konkretnijih i vama važnih uvida možemo zajedno doći putem koučinga. Hajde da se otKOUČimo 🙂

Оставите одговор

